Kajian Lapangan : Sains ting 2
Assalamualaikum
Pelajar tingkatan 2 tahun 2017 ni masih mengikuti syllabus KBSM..Bila sampai ke topik saling bersandaran antara organisma hidup maka marilah kita manfaatkan kelebihan bersekolah di kawasan kampung ni..
Ada beberapa habitat disekeliling sekolah ni antaranya padang, kolam, taman sains dan kebun kelapa sawit.
So cikgu bagi pelajar meninjau di kawasan yang mereka pilih untuk lihat sendiri bagaimana setiap organisma hidup saling bersandaran dan saling berinteraksi dalam satu komuniti dan tak dilupakan interaksi dengan benda bukan hidup.
Pembelajaran kendiri begini pastinya meningkatkan pengetahuan mereka kerana mereka pergi untuk membuat tinjauan ke habitat yang dipilih...
Balik kena buat laporan kajian mengikut pemerhatian dan pemahaman mereka sendiri.
Kajian yang dijalankan di kolam dan taman sains....Happy students, happy me
Balik cikgu urut kaki la...penat jalan sana sini..dah la jauh satu kawasan dengan kawasan yang lain...tapi x pe cikgu bole burn calories dari teh tarik yg cikgu dah minum kat kantin...hihi
Pelajar tingkatan 2 tahun 2017 ni masih mengikuti syllabus KBSM..Bila sampai ke topik saling bersandaran antara organisma hidup maka marilah kita manfaatkan kelebihan bersekolah di kawasan kampung ni..
Ada beberapa habitat disekeliling sekolah ni antaranya padang, kolam, taman sains dan kebun kelapa sawit.
So cikgu bagi pelajar meninjau di kawasan yang mereka pilih untuk lihat sendiri bagaimana setiap organisma hidup saling bersandaran dan saling berinteraksi dalam satu komuniti dan tak dilupakan interaksi dengan benda bukan hidup.
Pembelajaran kendiri begini pastinya meningkatkan pengetahuan mereka kerana mereka pergi untuk membuat tinjauan ke habitat yang dipilih...
Balik kena buat laporan kajian mengikut pemerhatian dan pemahaman mereka sendiri.
Kajian yang dijalankan di kolam dan taman sains....Happy students, happy me
Kajian yang dijalankan di padang dan kawasan kebun sawit |
Ulasan
Catat Ulasan